|
Jak pracujeme
V naší práci se řídíme metodikami, vnitřními předpisy a směrnicemi. Všechny tyto dokumenty vychází z platných právních předpisů, z naší dlouholeté praxe a získaných zkušeností.
Cílem všech těchto materiálů je to, abychom poskytovali kvalitní služby všem klientům.
Níže je uveden přehled všech dokumentů našeho pracoviště, z nichž některé jsou veřejné, některé jsou pouze pro vnitřní potřebu. Dokumenty jsou členěné do skupin dle Přílohy č. 2 k vyhlášce č. 473/2012 Sb. – Standardy kvality sociálně-právní ochrany dětí při poskytování sociálně-právní ochrany pověřenými osobami podle §48 odst. 2 písem. D) až f) zák. 359/1999 Sb.
Jaké jsou cíle naší práce?
Jakými zásadami se řídíme
Jak předcházíme možným střetům zájmů
Naše pravidla pro přijímání darů
Jak zajišťujeme dodržování lidských práv a svobod klientů – dospělých i dětí
Jak chráníme děti před týráním a zanedbáváním
V jakém prostředí pracujeme, jaké pomůcky máme k dispozici
4. Informovanost o výkonu sociálně-právní ochrany a činnosti pověřené osoby
Jak informujeme o naší činnosti
Za jakých okolností můžeme odmítnout poskytnout službu
5. Podpora přirozeného sociálního prostředí
Co děláme pro to, aby děti v pěstounské péči žili běžným životem v přirozeném prostředí
Jak podporujeme kontakty dítěte s jeho rodinou a s osobami dítěti blízkými
6. Personální zabezpečení
Jak je naše pracoviště členěné, jaká je organizační struktura
Jaké máme požadavky na jednotlivá pracovní místa
Jaká oprávnění a povinnosti se vážou ke konkrétním pracovním místům
7. Přijímání a zaškolování nových zaměstnanců
Jak postupujeme při obsazování volného pracovního místa
Jak zaškolujeme nového pracovníky
Za jakých okolností u nás mohou působit dobrovolníci a stážisté
Jakými pravidly se řídí ostatní osoby – např. účetní, správce počítačové sítě apod
8. Profesní rozvoj zaměstnanců
Jak jsou hodnoceni jednotliví pracovníci a jejich práce
Jak si zvyšujeme svou kvalifikaci pro naši práci
Jak si zajišťujeme podporu pro naši práci
9. Pracovní postupy pověřené osoby
Jak postupujeme v naší práci
10. Dohoda o výkonu pěstounské péče
Jak postupujeme při uzavírání, změnách a případně při zrušení dohody o pěstounské péče
Jaký je rámcový obsah dohod o výkonu pěstounské péče
Jak hodnotíme průběh pěstounské péče
Jak zajišťujeme a organizujeme vzdělávání pěstounů
Jak pracujeme s informacemi o dětech a rodinách
Jak si předáváme informace v rámci našeho pracoviště
Jak postupujeme v případě významných změn v životě dítěte a rodiny
13. Dokumentace o výkonu sociálně-právní ochrany
Jaké dokumenty vedeme, co do nich píšeme
Kdo má právo a za jakých podmínek nahlížet do jednotlivých dokumentů a dokumentací
14. Vyřizování a podávání stížností
Jakým způsobem a komu je možné podat stížnost na naši práci
Jak s takovou stížností nakládáme
Podrobné informace zde
15. Rizikové, havarijní a nouzové situace
Jaké mimořádné situace mohou nastat a jak budeme postupovat, pokud nastanou
16. Zvyšování kvality výkonu sociálně-právní ochran
Co děláme pro to, aby si naše práce udržovala svou vysokou kvalitu
Jak zjišťujeme zpětnou vazbu na naši práci |